کانسیلر چیست و آشنایی با انواع کانسیلر

Rate this post

کانسیلر یا اصلاح کننده رنگ نوعی مواد آرایشی است که برای پوشش کردن محافل تیره ، لکه های حاصل از افزایش سن، منافذ بزرگ و سایر لکه های کوچک قابل مشاهده بر روی پوست استفاده می شود.

از کانسیلر برای مخلوط کردن رنگدانه های مختلف در اطراف پوست استفاده می شود.

کانسیلر و پایه معمولاً برای ایجاد یکنواختی پوست از رنگ استفاده می شوند. این دو نوع مواد آرایشی با هم تفاوت دارند که کانسیلرها به شدت رنگدانه تر می شوند ، اگرچه کانسیلر و پایه و اساس هر دو در طیف گسترده ای از رنگ موجود هستند.

کانسیلر را می توان به تنهایی یا با پایه (فنداسیون) استفاده کرد. به شکلهای مختلف از مایع تا پودر به وجود می آید.  این ماده برای پوشاندن تغییر رنگهای جدی پوستی مانند علائم تولد ، زخم ها و ویتیلیگو استفاده می شود.

کانسیلر در سایه های مختلفی موجود است. هنگام برداشتن کانسیلر ، افراد تمایل دارند یکی یا دو سایه روشن تر از رنگ پوست خود را انتخاب کنند تا بهتر لکه ها و دایره های تیره زیر چشم خود را پنهان کنند.

برخی از رنگ ها مانند یک رنگ طبیعی پوست به نظر می رسند  ، در حالی که برخی دیگر برای از بین بردن رنگ یک نوع خاص از لکه ها هستند.کانسیلر با رنگ بنفش می تواند چهره های آرام را روشن تر کند

هنگام استفاده از کانسیلر محصولات مختلفی برای کاربردهای مختلف وجود دارد. کانسیلر می تواند برای پنهان کردن لکه ها بکار بیاید.

کانسیلر ضد لکه

در هنگام استفاده از کانسیلر برای پنهان کردن آکنه می توانید حتماً کانسیلری هم رنگ پوست خود که دارای پوشش ضخیم و غنی از رنگدانه است خریداری کنید.

این نوع کانسیلرها معمولاً حاوی مواد ضد آکنه هستند ، زیرا به پوششی کمک می کنند که پوست را نیز بهبود می بخشد.برخی از کانسیلرها اثر ضد لک فوق العاده ای دارند ، زیرا خامه ای هستند و به طور مساوی لکه ها را مخلوط می کنند.

کانسیلر روشن کننده و برجسته کننده

اخیراً استفاده از کانسیلر برای برجسته سازی پوست به یک روش آرایش بسیار محبوب تبدیل شده است. با استفاده از کانسیلر که یک یا دو سایه از نور پوست شما سبک تر است ، یک V را زیر چشم خود می کشید تا تمام سایه را بپوشاند.

پس از مخلوط شدن ، نور بیشتری به آن منطقه می بخشد و ظاهری از محافل تاریک زیر چشم ایجاد نمی کند. این تکنیک می تواند در سایر نواحی صورت که در آن می خواهید نور بیشتری ایجاد کنید ، استفاده شود.

در صورت استفاده از کانسیلر که رنگ آن دو پرده تیره تر است ، برای پوشش دهی بهتر کار میکنند. با قرار دادن آن در شکاف گونه های خود و محیط بیرونی صورت خود می توانید پوشش مناسبی ایجاد کنید.

کانسیلر تصحیح رنگ

تصحیح رنگ شامل استفاده از کانسیلرها در رنگ های هلو ، سبز و بنفش برای لغو مناطق خاصی از تغییر رنگ است. هر رنگ یک رنگ خاص یا کسل کننده را لغو می کند. سبز هنگامی که می خواهید قرمزی را لغو کنید استفاده می شود. هلو برای لغو حلقه های تیره آبی استفاده می شود و در آخر بنفش هرگونه لکه زرد را از بین می برد. [5] هنگام استفاده از این روش ، توجه به این نکته ضروری است که این کار باید قبل از پایه گذاری و فقط در لایه های نازک انجام شود. اگر خیلی زیاد استفاده شود ، می تواند از زیر بنگر بگردد

 

استفاده از بهترین کانسیلر برای نوع پوست شما

 

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع محبوب ترین است زیرا در بیشتر انواع پوست کار می کند. این کانسیلر همچنین برای لکه های آکنه به خوبی کار می کند ، زیرا در اطراف آکنه جمع نمی شود و جای زخم ها قرار نمی گیرد. کانسیلر را باید با پودر تنظیم کنید وگرنه باعث ایجاد خطوط ریز پوست شما می شود. کانسیلرهای مایع همچنین می توانند در ساختهای مختلف پوشش مناسبی داشته باشند تا هر نیاز را داشته باشد.

کانسیلر استیک (چسبی)

کانسیلر استیک برای اهداف بسیار خاص استفاده می شود زیرا ضخیم تر از مایع است و حاوی پوشش زیادی است. این نوع کانسیلر نیز به دلیل بسته بندی و قابلیت استفاده در لمس کردن ، بسیار مناسب است. این کانسیلر به بهترین وجه روی لکه ها و مناطق کوچک تغییر رنگ کار می کند. فرمول هایی که بسیار خامه ای هستند ، به راحتی در پوست مخلوط می شوند و باعث ایجاد پوشش بی عیب و نقص در طول روز می شوند.

کانسیلر کرمی

این نوع کانسیلر شبیه به کانسیلر چوب است زیرا پوشش سنگینی را ارائه می دهد. با این حال ، شما باید آن را با قلم مو بمالید زیرا به دلیل رنگدانه شدید می تواند سنگین به نظر برسد.

کانسیلر مدادی

از این نوع کانسیلرها که به صورت خامه یا موم تولید می شود ، برای پوشاندن لکه های کوچک استفاده می شود. همچنین ممکن است برای تعیین شکل ابروها یا خط خط شلاق داخلی برای درخشان تر شدن ظاهر چشم مورد استفاده قرار گیرد

برخی از ترکیبات متداول موجود در کلیه محصولات کانسیلر هستند: [8]

روغن بذر Ricinus communis (کرچک)
دی متیکون
گلیسرین
تالک
پروتئین برنج هیدرولیز شده است
گلیسریل استارات
کائولین
روغن معدنی
نشاسته ذرت هیدرولیز شده
عطر
اولئیل الکل
سدیم کلرید
افزودنی رنگ
اب

ایفوریا ادکلن ایفوریا زنانه و ادکلن ایفوریا مردانه عطر زنانه قیمت ادکلن ایفوریا عطر ایفوریا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *