اسکراب یا کرم یا بالم ؟ کدام برای پوست مناسب تر اند ؟

اسکراب یا کرم یا بالم ؟ کدام برای پوست مناسب تر اند ؟
Rate this post

معمولا مشتریان سوالات زیادی را از ما می پرسند مبنی بر اینکه شما استفاده کدام محصول را توصیه می کنید، لوسیون یا کرم یا بالم و یا اسکراب؟ در اینجا باید بگوییم که هر کدام از این محصولات کاربرد خاصی دارند و هیچ کدام نمی تواند جای دیگری را بگیرد.

برای مثال اسکراب جهت لایه بردای از پوست استفاده می شود. کرم و لوسیون برای آبرسانی و حفظ رطوبت پوست استفاده می شوند. بالم نقش حفاظتی در برابر آلودگی های محیطی و حفظ رطوبت پوست را ایفا می کند. مثلا بهترین روش درمان برای کسانیکه کف پای سخت و زمختی دارند استفاده از یک اسکراب پا است.

اسکراب یا کرم یا بالم ؟ کدام برای پوست مناسب تر اند ؟

بعد از اسکراب باید حتما از یک مرطوب کننده پا استفاده کنند و در نهایت به منظور حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر آلودگی های محیطی و هوای سرد، استفاده از یک بالم ضروریست. همانطور که گفتیم بالم ها معمولا در قسمت هایی که پوست زبر و زمخت دارند استفاده می شوند چون این قسمتهای بدن حتی بعد از بکار بردن کرم و لوسیون نیز بلافاصله دوباره رطوبت خود را از دست می دهند و باید مرتبا از این مرطوب کننده ها در این نواحی استفاده کنید، اما در صورت استفاده از بالم در این نواحی، پوست رطوبت خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ می کنند.

اسکراب یا کرم یا بالم ؟ کدام برای پوست مناسب تر اند ؟

نکته مهمی که باید در انتخاب این محصولات مراقبتی مانند ماسک صورت و ماسک مو و انواع کرم ها و … مورد توجه قرار دهید نوع پوست شما و میزان سازگاری آن با محصول مورد نظر است. برای مثال اگر شما یک پوست چرب دارید بهتر است یک لوسیون سبک تهیه کنید. اگر پوستتان خشک و حساس است بهتر است یک کرم مرطوب کننده تهیه کنید.

این دو محصول از نظر غلظت، میزان ماندگاری روی پوست و میزان مرطوب  سازی پوست با هم متفاوت  اند. اما کار هر دوی آن  ها آبرسانی به پوست می باشد. لوسیون  ها در مقایسه با کرم و بالم ترکیباتی روان و رقیق -تر هستند به این معنی که دارای آب بیشتری هستند و می توان آنرا بر روی بخش بزرگی از پوست پخش کرد و این ویژگی آن را به گزینه مناسبی برای استفاده در مناطق مودار تبدیل کرده است.

رقیق و روان بودن آن موجب می شود که ماندگاری رطوبت حاصل از استعمال لوسیون نسبت به کرم کمتر باشد. بنابراین لازم است لوسیون ها را در مدت زمانی کمتری نسبت به کرم ها تجدید کرد. رطوبت حاصل از کرم ها بدلیل داشتن چربی بیشتر و آب کمتر ماندگاری بیشتری دارد. اما بیشتر افراد بدلیل تعریق بیشتر ناشی از کرم خصوصا در فصل تابستان لوسیون را ترجیح می دهند.

در واقع استفاده از کرم در مقایسه با لوسیون چربی بیشتری را برای پوست فراهم می کند. استفاده از کرم معمولا برای صورت و استفاده از لوسیون برای سایر قسمت  های بدن متداول است. معمولا استفاده از لوسیون ها با هدف آبرسانی و مرطوب سازی پوست صورت می گیرد و فاقد هر گونه خواص درمانی هستند درحالیکه کرم ها بعضا حاوی ترکیبات درمانی هستند بعنوان مثال دارای خواص ضد پیری هستند.

اسکراب ها برای لایه برداری، حذف سلول های مرده و آلودگی  ها از سطح پوست مورد استفاده قرار می گیرند و موجب نرمی و لطافت پوست می شوند. تنوع زیادی در اسکراب صورت، بدن و پا موجود در سبد کالای سایت سرزمین آرایشی بهداشتی ماسک لند ، وجود دارد.

یکی از بهترین اسکراب های موجود در بازار اسکراب های صورت فریمن می باشد.

 

-14%
در انبار موجود نمی باشد
-17%
در انبار موجود نمی باشد

 

 

اسکراب یا کرم یا بالم ؟ کدام برای پوست مناسب تر اند ؟

لازم است قبل از استفاده از لوسیون، کرم و یا ماسک صورت از اسکراب جهت لایه برداری پوست استفاده کنید تا نتیجه بهتری بعد از استفاده از کرم، لوسیون و ماسک بگیرید. همانطور که گفته شد اسکراب به حذف لایه های مرده پوست کمک می کند، در واقع وجود لایه های مرده از رسیدن و جذب مواد غذایی به پوست جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید چون اسکراب مانند یک لایه بردار عمل می کند بنابراین نباید بیشتر از دوبار در هفته مورد استفاده قرار بگیرد. بعد از استفاده از اسکراب در طی روز برای جلوگیری از واکنش پوست به نور باید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر امکان استفاده از ضد آفتاب را ندارید بهتر است اسکراب را در طی شب انجام دهید.

ایفوریا ادکلن ایفوریا زنانه و ادکلن ایفوریا مردانه عطر زنانه قیمت ادکلن ایفوریا عطر ایفوریا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *